سایه ها و تردیدها

رفت و بردش قصه ی دیدار را.....

سایه ها و تردیدها

رفت و بردش قصه ی دیدار را.....

سایه ها و تردیدها

زخمی بر او بزن عمیقتر از انزوا(پل الوار)
.
.
حرف هست تا دلت بخواهد، اما چه بنویسم که مرهمی باشد برای رنجهای مگو.........

آخرین نظرات

ماجرای یک ترانه(گمشده مرضیه)

مرضیه

سلام

در مورد ساخته شدن یک ترانه می خواهم براتون کمی توضیح بدم 

ترانه گمشده از ساخته های جناب مهندس همایون خرم و با ترانه ای از زنده یاد تورج نگهبان و اجرای هنرمندانه بانو مرضیه.

دوست گرامی و ارزشمند من روزی برایم ماجرای آفرینش این ترانه را تعریف کرد و از همان روز این ترانه برای من به شکل عجیب تری جذاب و شنیدنی تر شد. شرح را دوست من از خود جناب نگهبان شنیدن که ماجرا از این قرار بوده که شبی جناب نگهبان و جناب مهندس خرم و بانو مرضیه به اتفاق برای بدرقه دختر بانو مرضیه به فرودگاه می روند و بعد از راهی کردن مسافر با هم به سمت منزل بانو مرضیه حرکت می کنند در طول مسیر گویا بانو مرضیه از غم فراق و دوری از دردانه اشان بشدت بی قراری می کنند و پریشان حال و گریان به درب منزل می رسند، خود جناب نگهبان اینگونه نقل میکنند که همایون و مرضیه رفتند بالا و من کمی ماندم در خیابان همینطور در فکر مرضیه و بی قراریش بودم که گفتم:

نیمه شبان تنها / در دل این صحرا / گمشده خود را / می جویم
رفت و / نوای غم ز طنین ترانه من / نشنود
رفت و / کلامی هم دل من دگر از غم او / نسرود "

رفتم بالا و برای همایون ترانه رو خوندم با تشویق ایشان همان شب ترانه رو کامل کردم و مهندس خرم نیز همان جا با پیانو آهنگش را ساخت و مرضیه اجرا کرد و فردا در رادیو ترانه رو بصورت رسمی اجرا کردیم.به همین سادگی در چند ساعت یکی از شاهکارهای موسیقی ساخته می شود.

برای من خیلی جالب بود، نکته اول اینکه ببینید ما چه هنرمندان و شخصیت های بزرگ و جالبی داشتیم، چه جمعهای دوستانه ای که خروجی هاش چه بوده، دیگر اینکه برای غم فراغ دوستش، جناب نگهبان چه سرودن و جناب مهندس خرم چه ساختند.

از دیدگاه من این ترانه نیز جزو ماندگاران تاریخ موسیقی ماست.ویدیویی را برایتان منتشر میکنم که دو اجرا دارد با کلی عکسهای زیبا، اجرای اول از بانو مرضیه و در ادامه بانو عهدیه در 10 سالگی که با تغییراتی در متن ترانه اجرا شده، شنیدنش خالی از لطف نیست.فایل صوتی را هم در پایین تر قرار می دهم.

ارادتمند

محسن راستگو

متاسفانه سازنده کلیپ را پیدا نکردم امیدوارم راضی باشه.

اجرای بانو مرضیه و بانو عهدیه در 10 سالگی




مدت زمان: 14 دقیقه 18 ثانیه

فایل صوتی:



مرضیه

  • دومان

نظرات  (۴)

با اینکه این ماجرارو شنیده بودم ازت بارها ولی بازم جالبه و ارزش شنیدن داره . واقعن موندگاره ... حیف که دیگه هزار سال هم بگذره مثل اون بزرگان و اساتید نخواهد آمد چون سمت و سوی موسیقی مون داره عوض میشه کلن . افسوووس ♥️👌👌♥️
پاسخ:
میدونم بارها برات تعریف کردم ولی هنوزم که هنوزه شاید بیشتر روزها به اون ماجرا و به حال اساتید و لحظات آفرینش فکر میکنم و ذهنم درگیر مونده
غیبتتون طولانی بود آقای مهندس ولی جران شد 
هر دو فایل شنیدنی و زیباااا بود
پاسخ:
حق با شماست و غیبت طولانی شد پوزش میطلبم
و ممنونم که همیشه لطف دارید به این وبلاگ 
و خوشحالم که فایلها مورد توجهتون قرار گرفته

درودها 

با خوانش این حکایت چه حسرت عظیمی بر دلم نشست ....

شهریاران بود و خاک مهربانان این دیار
مهربانی کی سر آمد، شهریاران را چه شد

کس ندارد ذوق مستی ، می‌گساران را چه شد
از که می‌پرسی که دور روزگاران را چه شد

سلام.به نظر من هیچ موقع این آهنگها وسبک ها ازبین نخواهد رفت.چون 

این هنرمندان قدیمی اونقدآثارهای خوب وقشنگ وشنیدنی از خود بجا گذاشتن

بجا گذاشتن که نسلها وسالها ازبین وازیاد نخواهد رفت والانم خیلی از

نسلهای جدید رو به این آهنگها وسبکها آوردن،واقعا این هنرمندان قدیمی 

زحمتها کشیدن که الانم این موسیقی وهنر ایران درجهان  زبان زد وپابرجاست

واین زحمتها وتلاششان برایمان هدایای گرانبها وبزرگیست که همیشه موسیقی وسبک قدیمی را در میان مردم ونسلهای جدید زنده بداریم وستایششان کنیم.

من یک آدم معمولی هستم  وفقط از این آهنگها وشعرهای قدیمی گوش میدم.

وچون واقعا نظیرشان نمیبینم واز کارهاشون نهایت لذت را میبرم این نظر خود را گفتم.ممنونم از همه استادان واساتیط هنروموسیقی قدیمی ایران زمین.🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼💗💗💗💗💗💗💗💗👏👏👏👏🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">